flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про забезпечення доступу до публічної інформації в ГС Рівненської області

 

                                                                                                             ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                     наказ Господарського суду

                                                                                     Рівненської області

                                                                                     від 18.09.2017 № 493

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Комісію з питань роботи із службовою інформацією

Господарського суду Рівненської області

 

  1. Комісія з питань роботи із службовою інформацією Господарського суду Рівненської області (далі – Комісія) утворюється відповідно до Типової інструкції про порядок обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 року № 736.
  2. Комісія є постійно діючим органом Господарського суду Рівненської області (далі – Суду).
  3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства юстиції України та іншими нормативними актами, наказами Державної судової адміністрації України, наказами Суду та цим положенням.
  4. До складу Комісії, який затверджується Головою Суду, включаються працівники структурних підрозділів Суду, в яких створюється службова інформація.

          Головою Комісії призначається заступник Голови Суду, а секретарем – працівник відділу управління персоналом.

  1. Секретар Комісії за рішенням голови забезпечує скликання засідань комісії, складає протоколи, доводить до відома структурних підрозділів Суду та окремих осіб рішення Комісії, здійснює облік і складає звітність про проведену роботу, веде документацію Комісії та забезпечує її збереженість.
  2. Завдання комісії:
  • складення на підставі пропозицій структурних підрозділів Суду та з урахуванням вимог законодавства переліку відомостей, що становлять службову інформацію (далі – Перелік відомостей), і подання його на затвердження голові Суду (або особі, що виконує його обов’язки);
  • перегляд документів з грифом «Для службового користування» з метою його підтвердження або скасування;
  • розгляд документів з грифом «Для службового користування» на предмет встановлення в них відомостей, що містять відкриту інформацію, яка може бути використана під час опрацювання запитів на публічну інформацію;
  • розслідування на підставі рішення голови Суду фактів втрати документів з грифом «Для службового користування» та розголошення службової інформації;
  • розгляд питання щодо присвоєння грифа «Для службового користування» документам, що містять службову інформацію, яка не передбачена Переліком відомостей, за поданням осіб, які підписують такий документ;
  • вивчення та проведення оцінки матеріалів, з якими планується ознайомити іноземців або які будуть їм передані.

 

  1. Для виконання покладених на Комісію завдань їй надається право:
  • контролювати дотримання структурними підрозділами, окремими працівниками вимог щодо роботи з документами та іншими матеріальними носіями інформації; що містять службову інформацію;
  • вимагати від структурних підрозділів у випадках втрати документів з грифом «Для службового користування» розшуку документів та надання письмових пояснень;
  • заслуховувати на своїх засіданнях керівників структурних підрозділів про причини втрати документів з грифом «Для службового користування»;
  • надавати голові Суду пропозиції щодо вдосконалення системи обліку, зберігання, використання, знищення та охорони службової інформації;
  • інформувати керівництво Суду з питань, що входять до компетенції Комісії.

 

  1. Засідання Комісії проводиться не рідше ніж один раз на рік і вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менше як дві третини складу її членів.
  2. Рішення Комісії приймається більшістю голосів членів Комісії, присутніх на засіданні, оформляється протоколом, який підписують голова (у разі його відсутності – заступник) і секретар комісії, та набирає чинності з моменту затвердження протоколу засідання Комісії головою Суду.

 

 В.о. керівника апарату суду                                                       Г.В. Бренчук  

 

 

  

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом господарського суду
Рівненської області
№ 157 від 19.05.2011 року
 
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у господарському суді Рівненської області
 
1. Загальні положення
 
1.1. Це положення розроблено на виконання Закону України « Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2011 року, яке визначає порядок доступу до публічної інформації у  господарському суді Рівненської області  (далі – Суд).
1.2. Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні Суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення Судом повноважень, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні Суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, крім суб’єктів владних повноважень, об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації у Суді , здійснюється відповідно до Господарського процесуального кодексу України, законів України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон), «Про захист персональних даних», «Про інформацію», «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень», Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддівУкраїни від 26.11.2010 року № 30
1.4. Дія цього положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства Судом, при  виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, що регулюються спеціальними законами.
1.5. Суд не є розпорядником інформації за запитами на інформацію стосовно інформації інших органів влади України, органів влади інших держав, міжнародних організацій.
1.6. Не належить до публічної інформації:
1.6.1. Інформація, що не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь яких носіях і її відображення та документування не передбачено чиним законодавством.
1.6.2. Внутрішньо - організаційна інформація , в тому числі внутрівідомча  службова кореспонденція, доповідні та службові записки, рекомендації, проекти будь-яких  документів  тощо.
1.6.3. Інформація, що міститься в матеріалах судових справ.
1.6.4. Інформація, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.
1.7. Інформація, що стосується розгляду конкретної справи, надається лише учасникам судового процессу у відповідній справі.
         1.8. Відповідальним за організацію доступу до публічної  інформації, що знаходиться у розпорядженні господарського суду Рівненської області  є керівник апарату суду, завданням якого є забезпечення опрацювання, систематизації, аналізу та контролю щодо задоволення запитів на інформацію та надання консультації під час оформлення запитів.
 
2. Забезпечення доступу  до публічної інформації про діяльність cуду
 
2.1            Доступ допублічної інформації про діяльність господарського суду Рівненської області забезпечується:
1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації;
         2) розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті господарського суду Рівненської області в  мережі Інтернет (http://rv.arbitr.gov.ua);
         3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні господарського суду Рівненської області або в іншому вигляді;
         4) присутністю запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у господарському суді Рівненської області;
         5) надання інформації за запитами на інформацію;
         2.2. Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації,у тому числі у вигляді електронного документа.
         2.3. Публічна інформація про діяльність Суду надається у формі, визначеній законодавством.
         У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством непередбачена, інформація надається запитувачу у тій самій формі,в якій оформлено запит,якщо запитувач не просить надати її в іншій формі. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі, інформація надається в тому вигляді,в якому вона зберігається в Суді.
         Публічна інформація надається в усній  формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається телефоном відділами або уповноваженими посадовими особами.
         Запити на інформацію по телефону здійснюються за номерами телефонів відділів суду відповідно до їх напрямів діяльності.
         2.4. Доступ до публічної інформації обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом (конфіденційна, таємна, службова інформація).
         2.5. Надання публічної інформації Суду запитувачам інформації на їх запит,а також розміщення вказаної інформації на веб-сайті Суду інших носіях забезпечують начальники відділів апарату Суду за такими напрямами діяльності:
         2.5.1. Начальник відділу канцелярії, документообігу та судової статистики:
         - інформація, що надається учасникам судового процесу в усній формі;
         - інформація, що заходиться в архіві Суду;
         2.5.2. Начальник організаційно-кадрового відділу:
         - інформація про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад, інші персональні дані та відомості з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації;
         2.5.3. Начальник відділу планування, фінансування, звітності та контролю:
         - інформація  щодо фінансових ресурсів (структуру та обсяг бюджетних коштів, порядок та механізм їх витрачання ) відповідно до ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" № 2939-VI від 13.01.2011року;
         2.5.4. Начальник  відділу господарства та матеріально-технічного забезпечення:
         - про матеріально-технічне забезпечення Суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території, господарське забезпечення заходів, які проводяться Судом;
         - створення працівникам безпечних умов праці, охорону праці, техніку безпеки, та пожежну безпеку;
         2.5.5. Головний спеціаліст з інформаційно-технічного забезпечення:
         - про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних суду;
         - щодо технічних питань роботи Автоматизованої системи документообігу суду.
 
3. Порядок реєстрації, опрацювання запитів на інформацію
 та відповідей на них.
 
         3.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються у Відділі канцелярії, документообігу, судової статистики відповідного до Інструкції з діловодства в господарських судах України,  з урахуванням вимог цього Положення.
         3.2. Запити на інформацію(у тому числі звернення громадян,що містять запити на інформацію) реєструються в АСД.
         3.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції Відділ канцелярії, документообігу, судової статистики виокремлює запити на інформацію і  невідкладно передає їх голові суду, заступнику голови суду або керівнику апарату.
         3.4. У випадках коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності Суду, відповідальними  за надання відповідей на запит визначаються начальники  усіх відповідних відділів згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.5. цього Положення.
         За рішенням керівника апарату Суду чи його заступника відповідальними за надання відповіді на такий запит може бути визначено одного із начальників відповідних відділів. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше трьох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати відповідальному виконавцю відповідні документи.
         3.5. Запит на інформацію з відповідною резолюцією голови суду, заступника голови суду, або керівника апарату суду чи його заступника опрацьовується в відділі канцелярії, документообігу та судової статистики в Автоматизованій системі документообігу, після чого невідкладно передається виконавцям.
         3.6. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації у Відділі канцелярії, документообігу та судової статистики.
         3.7. Електронні запити на інформацію надсилаються на електрону пошту Суду inbox@rv.arbitr.gov.ua .
         3.8. Прийом електронних запитів на інформацію здійснює головний спеціаліст інформаційно-технічного забезпечення господарського суду Рівненської області кожного робочого дня з 9 год.00 хв. до 18 год.00 хв. .
         До 18 год. 00 хв. роздруковані на паперовому носії електронні запити на інформацію передаються до відділу канцелярії, документообігу та судової статистики для їх реєстрації та опрацювання у загальному порядку.
         3.9. Відповіді на запит на інформацію, що надсилаються запитувачу інформації електронною поштою, роздруковуються на паперовому носії у двох примірниках, підписується керівником відповідного відділу та передаються в відділ канцелярії, документообігу та судової статистики для їх реєстрації та опрацювання у загальному порядку.
         Перші примірники відповідей на запити на інформацію, що надсилаються запитувачу інформації, Відділ канцелярії, документообігу та судової статистики передає головному  спеціалісту з інформаційно-технічного забезпечення господарського суду Рівненської області  для надсилання запитувачам інформації з електронної пошти Суду, що зазначена у пункті 3.7. цього положення. Другі примірники відповідей залишаються в Відділі канцелярії, документообігу та судової статистики для зберігання та подальшого використання відповідно до номенклатури справ.
 
4.     Порядок надання інформації про діяльність суду
 
4.1 Відповідь на запит надається керівником апарату суду а у разі його відсутності заступником керівника апарату суду  за його підписом.
Відповідь на запит, що містить прохання надати інформацію з різних напрямів діяльності Суду, виконавцями якого визначено кілька осіб, а відповідальним за надання відповіді – одного з них, а також відповіді з відмовою в наданні інформації з підстав передбачених 1 пунктом  5.4. цього Положення, надається за підписом керівника апарату суду.
4.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
4.3. У випадку якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказується вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом..
4.4. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) якщо інформація що запитується, належить до категорії інформації  з обмеженим доступом;
3) якщо не дотримано вимого до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію повинен містити:
- ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електроної пошти, а також номер засобу зв’язку,якщо такий  є;
- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
- підпис і дату за умови подання запиту у письмовій формі.
Особі яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
4.5. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати  фактичні  витрати на їх копіювання та друк. Розмір фактичних витрат визначається в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України.
При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
4.6. Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
4.7. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних керівник апарату суду а у разі його відсутності заступник керівника апарату суду, відповідальний за  надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту.
4.8. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, начальник відділу , відповідальний за надання  інформації, не пізніше 5 робочих днів з дня отримання судом запиту повідомляє про це заявника із зазначенням  вартості фактичних витрат. За таких обставин надання  інформації здійснюється протягом 3 робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.9. У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної інформації,  може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбаченні законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
4.10. У разі надходження кореспонденції, що одночасно містить запит на інформацію, та заяви, клопотання, пропозиції тощо, оригінал такої кореспонденції розглядається за правилами, встановленими Законом, а його копія в частині інших питань – Законом України «Про звернення громадян».
 У разі надходження кореспонденції, яка містить вимогу про отримання інформації, але за  своїм характером не є запитом  на інформацію, така кореспонденція розглядається за правилами, встановленими Законом України «Про звернення громадян».
 
 
 
 
 
Керівник апарату господарського
суду Рівненської області                                                                  Опанасюк Т.І.
 
 
Додаток 1
до Положення  про забезпечення доступу
до публічної інформації у господарському суді
Рівненської області
 
 
 
ПОРЯДОК
взаємодії господарського суду Рівненської області
з представниками засобів масової інформації
 
1. Взаємодія господарського суду Рівненської області із вітчизняними засобами масової інформації відбувається відповідно до Конституції України, Законів України  «Про судоу стрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації»,  «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації», «Про телебачення і радіомовленя», «Про інформаційні агенства», Положення про апарат господарського суду Рівненської області, та цього Положення.
2. Організація роботи із взаємодії Суду зі ЗМІ здійснюється керівником апарату господарського суду Рівненської області.
3. Проведення в залі судових засідань фото- і кінозйомки, теле-, відео-, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання судового засідання допускається за наявності згоди на це осіб, які беруть участь у справі за відповідним рішенням суду відповідно до процесуального законодавства.
4. Представники  ЗМІ, присутні на судовому засіданні, мають дотримуватись загальних правил поведінки у судовому засіданні, вимог процесуального законодавства, не порушувати права інших осіб, не заважати здійсненню провосуддя.
5. Організаційне сприяння виконанню представниками ЗМІ професійних обов»язків та забезпечення їх інформаційними матеріалами на захід, що відбувається, здійснює керівник апарату господарського суду Рівненської області.
6. Висвітлення діяльності Суду у ЗМІ відбувається також  шляхом розсилання повідомлень у друкованні та електронні ЗМІ  на радіо та телебачення.
7. Відповіді на запити на інформацію ЗМІ залежно від її характеру  і складності (інформація відкрита чи з обмеженим доступом ) надаються керівником апарату господарського суду Рівненської області в усній формі на усні запити журналістів та в письмовій формі на письмові запити  керівництва редакції.
8. Відповіді на інформаційні запити представників вітчизняних ЗМІ щодо діяльності Суду готують у межах своєї компетенції керівник апарату та начальники інших Відділів відповідно до Положення.
 
 
 
 
Додаток 2
до Положення  про забезпечення доступу
до публічної інформації у господарському суді
Рівненської області
 
Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)
 
Господарський суд Рівненської області
                                                                      вул.. Набережна, 26-А, м. Рівне,  33013
 
                                                                       _________________________________
                                                                                                        (прізвищн, ім.»я, по батькові запитувача інформації)
                                               що проживає за адресою:
_________________________________
                                                                       _________________________________
е-mail:____________________________
телефон:__________________________
факс:_____________________________
 
 
ЗАПИТ НА ІНФОРМАЦІЮ
 
Відповідно до ст..34Конституції України,статей 3,4,5,19,20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5,9,28,29,32,33 Закону України «Про інформацію»
Я б хотів отримати інформацію про (загальний опис інформації)
 
або
Вид,назва, реквізити чи зміст документа,щодо якого робиться запит (якщо відомо)
 
 
Прошу надати відповідь (один варіант підкреслити):
 
поштою                                                            електронною поштою
 
 Ознайомлений(а) з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації», щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок. _____________
                                                  (підпис)                                                                                           
 
«____»_____________20__року         _______________           ________________
          (дата)                                                            (прізвище,ініціали)                        (підпис)                                                
 
Додаток 3
до Положення  про забезпечення доступу
до публічної інформації у господарському суді
Рівненської області
 
 
 
Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб, об'єднань громадян без статусу юридичної особи)
 
Господарський суд Рівненської області
                                                                      вул.. Набережна, 26-А, м. Рівне,  33013
 
                                                                       _________________________________
                                                                                                        (назва юридичної особи, об»єднання громадян)
                                                                      _________________________________
                                                                                                        (адреса місця розташування)                                                                      
е-mail:____________________________
телефон:__________________________
факс:_____________________________
 
ЗАПИТ НА ІНФОРМАЦІЮ
 
Відповідно до ст..34Конституції України,статей 3,4,5,19,20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5,9,28,29,32,33 Закону України «Про інформацію»
Я б хотів отримати інформацію про (загальний опис інформації)
 
або
Вид,назва, реквізити чи зміст документа,щодо якого робиться запит (якщо відомо)
 
Прошу надати відповідь (один варіант підкреслити):
 
поштою                                     електронною поштою                                   факсом
 
 Ознайомлені з вимогами Закону України «Про доступ до публічної інформації», щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок. _____________
                                                       (підпис)
 
«____»_____________20__року      
                                (дата)
  __________________                        ________________          ________________
         (посада)                                                               (підпис)                            (прізвище,ініціали)